MVP Praha

17.11.2008 17:58

Práve som sa vrátil z Prahy a hneď takto zahorúca Vám chcem porozprávať ako som sa mal v tom ďalekom svete:) Už od pondelka som si všimol, že sa na mňa chystá niečo nekalé... Panička mi v jedno ráno nasadila na môj citlivý čumáčik:D takú hrozitánsku vec. Vraj náhubok..brr, to naozaj nemám rád. Chvíľku som robil zlobu, ale panička mi zaraz vysvetlila, že moje pokusy sú beznádejné:( A tak si teraz vykračujem svetom aj s náhubkom:( V piatok ráno zavládol v mojom domove chaos! Ja som si bláhovo zalahol do môjho pelecha a nestaral sa o to, čo tie dve moje "bláznivé" gazdinné porábajú. Občas som sa priplichtil k vareniu, ale keď som dostal poza uši, radšej som usúdil, že mi je lepšie v mojom pelechu s kosťou.

V sobotu ráno ma panička navliekla do postroja a pripla v aute. Veselo som krútil chvostom, veď bola sobota a v sobotu sa predsa chodí na cvičák:) A tam mám predsa kopu skvelých kamošov a aj výcvikárov:-) Zvedavo som sledoval cestu cez operadlo, keď tu zrazu panička odbočila doľava a nie doprava ako je zvykom. Oj! To bude nejaká zrada. My nejdeme na cvičák - a to som nevedel, že ma ešte čaká 5 hodinová cesta do Prahy. Cesta našťastie prebehla v poriadku, skoro celú som ju prespal. Len v jednom meste som sa prebral na križovatke. Zdvihol som ospalo hlavu, čo sa robí a zbadal nejakých ľudí. Nevedel som takto narýchlo čo robiť, tak som aspoň 2x slabo zaštekal a spal som ďalej. Rozvalil som sa na paničku v celej mojej váhe a spokojne som odfukoval...

Nakoniec sme šťastne dorazili do Prahy. Naložili sme gazdu a hurá do nového domova. A tu ma čakala prvá zrada:( Vošli sme do garáže, všade tma - to bolo ešte O.k, ale potom nasledovalo také kovové čudo zvané výťah. Trošku som sa bál, ale hrdinsky som do neho vbehol a čo tam nevidím?! Vo vnútri bol ešte jeden hovík a vyzeral presne ako ja! Slušnosť káže pozdraviť tak som bafol. Panička ma však hneď napomenula, nech sa nejaším - vraj to nie je druhý hovík, ale som to ja sám - díval som sa do obrovského zrkadla. Nuž neviem, ale zakaždým keď sme boli vo výťahu nedôverčivo som sa na seba v tom zrkadle pozeral a rozmýšlal, či je to čo povedala pravda. A veru tým výťahom som šiel straaaaaašne veľakrát.  Po vybalení sme sa rozbehli na prechádzku po Tróji. A keďže som ja veľmi zvedavý a komunikatívny pes, hneď som si spravil známosti:) Pokecal som si s bišonom, s francúzskym buldočkom, čivavou, vlčiakom, kokríkom a mnohými ostatnými. Praha sa mi veľmi páči. Hafani si môžu skoro všade voľne pobehovať, nikto na nich nekričí, nikto sa ich nebojí, veru ma aj obdivovali aký som krásny:) - vraj určite po maminke:) Občas ma nazvali Maxišteňátkom - veď ja nie som vôbec taký veľký... S každým som sa potešil, vymaznal - joj to mi bolo dobre. večer som sa spokojne uložil s páničkovcami v ich byte - nuž byt - jedna izba a kúpelňa, ale mne to naozaj stačilo. V noci som sa párkrát zobudil a šiel som skontrolovať či náhodou niekto nechýba:D a rýchlo som využil príležitosť a uvelebil sa medzi gazdom a gazdinnou na posteli, ale po čase tam bolo príliš teplo a tak som sa rozhodol zaspať medzi paničkou a páničkom, ktorí spali v spacákoch na zemi...

Skoro ráno ma zobudili a už som sa opäť viezol a uháňal s vetrom o preteky na našom tátošovi do Letňan na výstavu. Tam som sa stretol s mojím strejdom Dantesom a i-kamošom Bertom.Ani som sa nenazdal a bol čas ísť do kruhu. Poviem Vám, mal som malú dušičku, lebo som bol obklopený nádhernými hovíkmi. Ani jeden nemal chybičku krásy. Všetci krásne mohutný, osrstený, krásne oči, uši, labky pekne rovné (nie ako tie moje:)) no čo Vám budem hovoriť. Ich majitelia ich pred nástupom ešte upravili a to Vám bolo na čo pozerať. Náš pán rozhodca bol príma chlapík a paničke sa nesmierne páčil. Najskôr si nás všetkých poriadne poprezeral - zuby (či máme dobrý skus, koľko zúbkov máme a kde), skontroloval nám aj farbu očí, potom chvost, dĺžku chvosta skontroloval, jeho nasadenie, prešiel nám po chrbáte, skontroloval výbavu:D, občas na nás zacmukal - vraj kontroloval nasadenie uší či čo:O, potom sme sa prebehli, skúmal našu chôdzu a beh, uhlenie a aj labky. Najskôr ma panička pekne rovno postavila, ale pán rozhodca povedal - všetci krok vpred a už som stál ako vždy:D A zas sme behali až sa nakoniec rozhodol a nadiktoval jednotlivé hodnotenia aj známky. Potom nám vysvetlil, prečo má tú ktorú známku a prečo rozhodol o danom umiestnení. Bol som tretí v poradí a získal  som VD, pretože mám tie labky trošku vytočené a to už oproti tým dvom výborným nemôžem byť tiež výborný. Tí dvaja nemali ani jednu chybičku - spĺňali na 100% štandard plemena od vyfarbenia až po dĺžku chvosta a mohutnosť. Tú mohutnosť si však p. rozhodca aj preveroval, či náhodou nie sú trošku tuční. Pekne im rebierka prehmatal a usúdil, že sú mohutní:D:D A tak som nakoniec skončil tretí.

Potom ma prišla navštíviť p. Jindřiška a dostal som od nej pochvalu aký som ja veľký krásavec a čosi sa ušlo aj môjmu brušku:D Chvíľu sme sledovali ešte posudzovanie Dantesa a Berta, kým sa pán rozhodca nerozhodol. Uuuf, ten mal naozaj ťažkú prácu. Všetci boli krásni a čo som zahliadol aj bez chýb. Strejdovi sa nakoniec podarilo uchytiť tretie miestečko!! GRATULUJEM!!  A predstavte si v tom kruhu bolo až 14 hovíkov:o Potom som sa pobral po nákupoch a bol som zvedavý aj na iných hafanov. Z nákupov nakoniec nebolo nič, lebo mi vraj nebolo nič dobré:(, ale za to ma panička dala profesionálne odfotiť. To už som mal trošku nervy z toho všetkého, ale chvíľku som si posedel a ujo fotograf párkrát cvakol a už to bolo:D Nakoniec som si neodpustil jednu grimasku... to by som nebol Eston! Ja som lotor:))) Fotky nájdete v mojej fotogalérií... Naše nákupy sme ukončili pri tibeťákoch a pozerali sme akurát, keď vystavovala Maťa, ktorá má krásnu fenku... Už som mal však toho dosť a šli sme si domov trošku oddýchnuť a napapať sa. Večer sme sa boli ešte prebehnúť a opäť som sa zoznámil so super hafanmi a už som sa nenazdal a šli sme domov...

—————

Zpět