Nové video a pohľad do tajného sveta hovawarta

11.11.2008 19:43

Včera večer  nás navštívili Estonkova chovateľka Maťa a s ňou priletela krásavica - neterka Fidžinka:) S Estonom sa radostne zvítala a krásne sa do seba zahryzli:D  A bláznili sa, bláznili... veru aj gauč nám prerobili:D Takí boli zlatí, že sme ich chceli odfotiť, ale fotky sú vo veľmi zlej kvalite (špinavý objektív robí svoje:( ). Za to sa nám podarilo natočiť malé milé video a to Vám prinášame v sekcií Video.

 

Kedysi som si myslela, že psi nemajú pocity ako také. Áno tešia sa, keď prídete domov, vrtia chvostom a vrčia keď sa im čosi nepáči. Ale aký je ich vnútorný svet?! Teraz o tom čítam veľmi zaujímavú knižku a už som pár vecí povypisovala a rada ich zreprodukujem neskôr. Faktom je, že je zaujímave pozorovať Estona a sledovať na ňom jeho "duševný stav". Aby som to viac vysvetlila. Eston dokonale kopíruje to ako sa cítite vy - kopíruje ako sa cítim ja, keď som s ním, ako sa cíti mamina, ocino ale aj naši známi.  Napríklad Eston sa vždy strašne vytešuje, keď ocino príde z Prahy domov. Píska, vrtí chvostom- div že ho ešte má:D,  váľa sa na chrbát, oblizuje ruky a podobne. Tento týždeň bol iný. Najskôr tatina trošku obrechal, trošku pokrútil chvostom a šiel od neho preč. Prekvapene sme na Esiho pozerali, čo sa to deje. A vysvetlenie prišlo na druhý deň. Otec prišiel vo veľmi zlej nálade - bol unavený, nervózny a nahnevaný. Na druhý deň po dlhom spánku prišiel za Estonom. A Eston sa išiel od radosti opäť "zabiť" :D:D Takisto na prechádzkach. Ak ideme na prechádzky v zlej nálade, sme nahnevané alebo nervózne... nuž Eston robí strašnú neplechu. Vyvádza, skáče, hryzie, berie všetky odpadky, skáče do potoka- robí zlobu. Akonáhle náš stres a nervozita odídu, z  Estona sa stane milé a poslušné psíča. Keď sme smutné, príde na chvíľku k nám  pomaznať sa a vzápätí odíde do pelecha a je zalezený ako voš. Je to naozaj zvláštne do akej miery psy pociťujú to ako sa človek cíti. Častokrát nám ukážu lepšie našu náladu ako si to my samé uvedomujeme. Niekedy by som si priala, aby Eston hovoril a povedal mi, čo sa deje v tej jeho hlavičke.

—————

Zpět