Nočné stráženie

08.08.2009 12:59

Keď som po nekonečne dlhom čase konečne zaspala, prebudil ma zo spánku štekot psa. Oťapená som si najskôr myslela, že vonku zas niektorí zo susedských psov nevie čo so sebou, keď mi to došlo!  Ten hlučný, zúrivý štekot šiel z kuchyne, kde spal Eston.  Toto sa nám ešte nestalo. Vedela som, že niečo nie je v poriadku v dome alebo mimo domu. Možno je nejaké zvieratko na záhrade, veď už som od viacerých známych počula ako ich pes v noci strašne štekal, lebo v záhrade bola mačka, ježko, zajačik, had a podobne.  Rosvietila som na chodbe a zišla dole k Estonovi a vypustila ho na záhradu... Ak je to nejaké zvieratko presuniem ho inde! Eston medzitým začal búchať labou do dverí na záhradu. Ani som poriadne dvere neotvorila a už letel k prednej bráne. A to ma dosť vystrašilo!!! Ak tam tak letel, príčina bola jediná. Niekto je "v" alebo "pri" našom dome. Prešla som do izby s oknom smerujúcim do ulice. To už Eston šialene štekal pri bráne. V tom som zbadala chlapíka, ktorý sa obšmietal okolo nášho auta, ktoré som nechala pred domom. Chlapík zrazu nahodil "šialenú rýchlosť" a rýchlo odkráčal preč. Nuž nedivím sa mu. Či už s naším autom chcel niečo robiť  alebo nie, pohľad na nášho naštvatého hovawarta, ktorý zúrivo štekal a tváril sa, že ešte chvíľu a ten plot kľudne preskočí a dotyčného inzultuje, chlapíkovi asi nepridal na odvahe, aby niečo spravil. Keď odišiel, Eston sa upokojil, chvíľu ešte hliadkoval pri bráne a vrátil sa do svojho pelechu a spokojne zaspal. Nuž aj ja som sa odpratala do postele, ale dvere na dvor som už nechala pootvorené tak, že si ich Eston mohol kedykoľvek otvoriť. Potom už bol kľud až do rána. A ráno som našla Estona ako si spokojne odfukuje na krbe... 

Pred dvomi rokmi, keď som čítala knihu od p. Fábina, neverila som, že hovík bude takto strážiť. Možno takto strážia aj iné psy, ale v tomto momente som na Estona veľmi hrdá, že opäť ochránil náš majetok. Ráno sme po "adrenalínovej" noci odišli na stopičky, ktoré boli celkom dobré a potom na náš cvičák, kde sa Eston poriadne vyblbol:D

—————

Zpět