ZOP skúška - naša prvotina

31.10.2009 15:37

Je čas dušičiek a ako každý rok sa vydávame na návštevy miest, na ktoré po zbytok roka nemáme vôbec čas. Aj tentokrát sme sa vydali, ale už aj s Estonom. A keďže jednou zo zástavok bolo okolie Ostravy odbehli sme si s Estonom na skúšky. Absolutne som nepredpokladala, že by Eston skúšku spravil.  Občas totiž šlape ako hodinky, inokedy je zaťatý a nespraví nič... Ale chcela som nabrať rozumy najmä na Zbraslav, kde sme ZOP-ku mali naozaj robiť a mali ju robiť aj naši kamaráti a bráško:)

 

A ako skúška prebiehala? Prvá časť dopadla pre mňa katastroficky. Eston mal plno energie, veľa nových psov, nové miesto a navyše háravky. Najskôr sme šli do odkladačky, kým borderka robila poslušnosť. Môj strach vrcholil, keď sa priblížila, ale Eston vydržal a tak sme za odkladačku dostali krásnych 10 bodov. Potom sme s polušnosťou boli narade my. Estona som uvolnila z vodítka, spravili sme dva kroky a dala povel voľno. Eston vybehol krásne a potom to prišlo!!! Hodil svoju minútku a začal obiehať ihrisko a volať všetkých psov do hry. Moje "K nohe" mal totálne na chvoste. Keď sa už vybehal, prišiel ku mne na 3 povel, ale žial už to bolo za veľkú nulu. Pripla som ho na vodítko a šli sme robiť ovládatelnosť na vodítku. Trošku predbiehal za čo nám pán rozhodca právom strhol dva bodíky.  Nasledovala ovladatelnosť bez vodítka. To si už Eston uvedomil, že som poriadne vytočená a mám ho chuť prizabiť. To sa pre zmenu vliekol za mnou so sklopenými ušami a chvostom. Nasledovali polohy sadni-ľahni-vstaň. To predviedol nádherne a dostali sme za to krásnu desiatku.  Na rade boli ďalší. Eston odo mňa dostal počas prestávky poriadnu hubovú polievku (pre neznalých vynadané) a taká som bola nahnevaná, že som sa zapovedala, že už ho nikde nevezmem a bude len na záhrade...

 

Prišiel čas na skupinové a špeciálne cviky. Ovládatelnosť v skupine bola výborná, len raz som ho musela trhnúť vodítkom, keď nabral smer k háravke. Polohy S-Ľ-V boli výborné za plný počet ako i odloženie, chôdza po nepríjmenom materiály a prenesenie psa cudzou osobou. To sa až opieral a bol by schopný si tam lebediť ešte viac ako 5 metrov. Suma sumárov sme ZOP skúšku spravili na známku veľmi dobrá s počtom bodov 83.  Prvá časť 34/50, druhá 49/50. Rozhodoval nám pán Jindřich Hon.  Pán rozhodca bol veľmi milý, prísny, ale spravodlivý. Strávili sme tam príjemný čas s milými ľuďmi.  Po oficiálnom odovzdaní výsledkov sme pokračovali podľa nášho itineráru...

Fotky nájdete TU  Ja pripájam dve mobilové, keď bol Eston priviazaný a čakal na vyhodnotenie....

—————

Zpět